05 april 2008

mera shopping...fniss!

Vaknade redan klockan sex i morse av det hemska ljudet från klockradion. Dags för morgonfodring i stallet och utsläpp. Synd att hästarna ska vara så morgonpigga, men det var grymt skönt att det var ljust när jag åkte dit och att solen redan lyste. På vinterhalvåret är det ju bäcksvart när man släpper ut hästarna, och man får leta sig fram till hagar och eltråd. Fixade klart till både Bally och TC, för att Lena är i Athen, innan jag åkte hem. Började jobba kvart i tio, med Lotta och Erika. Jag och Lotta åt vår sedvanliga lördagsfrukost, som vi gör var fjärde helg när vi jobbar helhelg, Egg Mc Muffin med bacon., såå god! Imorgon blir det även den traditionella söndagslunchen på Max vid elva, före jobbet. Man måste mysa till det lite, då det är rätt tråkigt att behöva jobba helg. Efter jobbet var jag på Kupolen och shoppade loss ordentligt.

Den här kaffebryggaren från KRUPS fick följa med hem till vårat kök, som nästan är färdigrenoverat nu. Hittills har vi kört med perkulatorkaffe.
En blender från OBH Nordica som matchade fint, fick också följa med hem. Stavmixern vi haft till nu, får nog lämna in, och ta pension.
Självklart fortsatte jag att matcha med en vattenkokare, också från KRUPS. Den gamla vita (eller den var vit) hade gjort sitt.
Avslutningsvis blev det en ny brödrost. Smart att det går att tömma smulorna på en utdragbar bricka i botten.

Har hållt på i köket sen jag kom hem, med sortering av köksgeråd, städning och urrensning av lådor och skåp, tvättning av fönster osv. Så nu är jag helt slut och behöver nog gå och sova istället för att uggla här vid datorn. Kram på er

4 kommentarer:

Dalarna sa...

Vad skoj med nytt kök!! Vill se kort ju =) Men iofs, det kanske är bättre att jag kommer och titta på det "live" istället, så får vi träffas och snacka lite skit samtidigt...

Kram Anna G

ErikaSH sa...

Snygga prylar!

Ida sa...

Så snyggt och matchande det där blev!
Har också varit ut i stallet idag, för utsläpp, sen hälsade ajg på pappsen och övningskörde lite med honom, han var helsnäll och skällde inte det minsta! :)
Kramis!

Nutti sa...

Svar Anna:
Ja det är så skönt med lite fräscht kök. Har gått och tittat på det gamla fula så länge, och drömt om ett nytt. Ja vi måste ses och ordbajsa lite. Stor kram

Svar Erika:
Tack så mycket stumpan! Ses på onsdag. Kramen

Svar Ida:
Ja visst blev det snyggt med lite nya köksprylar. Vad skoj att det gick bra med övningskörningen, och att pappsen höll sig lugn, haha! Kramen