15 april 2008

Hoppclinic...


Igår var det så där skönt vårväder igen, så jag kunde rida på utebanan i bara tröja. Anna red Anita samtidigt och skuttade lite hinder medans jag red dressyr. På jobbet har vi börjat med inventeringen. Än så länge är det bara Erika och Linnea som kämpar på och räknar, och vi andra sköter rulliansen i butiken. Slutade redan klockan fem då Anna kom förbi jobbet och vi tog sällskap till rättvik för Jump Clubs hoppclinic. Dom som driver Jump Club är Sylve Söderstrand och Lotta Björe på en hästgård strax norr om Enköping. Clinicen var bra och intressant och körhallen i Rättvik var så gott som fullsatt. Dom hade delat upp ekipagen i tre grupper om två och visade olika övningar i dom tre grupperna. Det var mest ekipage jag själv har tränat med och kände igen. Det är så bra att åka och se på lite hoppning för man blir alltid lite mer taggad och motiverad efteråt. Nu ska jag tex tillämpa skritthoppning...
Har varit uppe sen klockan sex i morse för att morgonfodra och släppa ut hästarna. När jag var klar i stallet tog jag mig en vända genom solariet och nu ska jag snart åka och jobba igen. Börjar en timme tidigare idag, eftersom jag slutade tidigare igår. Ikväll ska jag med Lena till Bäckan och se på en åring som ska löshoppas. För övrigt talde jag med min bästa killkompis Peter igår som har köpt sig ytterligare en häst, en valack efter Robin Z som gått 140. Är så sugen på att åka och hälsa på honom nere i Linköping och kanske rida lite. Kram på er

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååh vad roligt att du kom iväg på den :) Vilken tur att du har en lillasyster som tipsar om sånt ;) Jag hade så gärna sätt den, (Lotta är ju helt underbar!) men kändes lite långt att åka en måndag kväll, skulle bli sent innan man var hemma i sandviken igen... :( Men i helgen är det iaf 1.50 hoppningar här i Gävle, så man får något roligt att spana på! Kramis

Nutti sa...

Svar Hanna:
Ja det var skoj! Alltid inspirerande att se och lyssna på clinic. Är lite sugen att kolla in hoppningarna i Gävle oxå. Fast jag ska ju till Göteborg nästa helg...så jag kanske får hejda mig. Kramen