29 april 2008

Ny dator...

Jo, jag har kommit hem, men inte riktigt haft tid att blogga förrän nu. Vi hade det kalas i Göteborg, och kollade på hästar från morgon till sen kväll. Shoppade massor med hästprylar på den gigantiska mässan, och åt nästan bara skräpmat och godis dagarna i ända. Ni kan ju tänka er att det blev en hel del flams med tre trötta tjejer på ett hotellrum, med mycket skratt och knas. Jag hade jättetrevligt och reser gärna med er igen Lena och Anna...kanske Falsterbo nästa...?

Igår jobbade jag som vanligt på DjurMagazinet. Det var kaos i butiken efter helgen som varit, med hundens dag och stor försäljning. Stökigt och varor som fattades både här och där. På förmiddagen red jag ut på TC och hade Tippan med mig. Hästarna går utan täcke i det fina vädret nu, men det resulterar snabbt i en dammig häst, efter alla rullningar och noggranna ingnuggningar a´la TC. Måste tvätta honom imorgon så han ser ok ut på torsdag när det är hoppträning.

Idag har jag varit ledig hela dagen pga ett möte vi haft med familjehem. Vi åkte hemifrån redan vid elva och var inte hemma förrän vid sex. Då käkade vi grillat och sen bar det av till stallet. Red TC på utebanan och skuttade några småsprång. Han var lite stark idag och låg på i handen, men det blev bättre mot slutet av ridpasset.

Vi har köpt en till dator som jag inviger just nu. En bärbar Toshiba som verkar bra. Det tar en stund innan man blir hemvand bara. Nu ska jag umgås med min bättre hälft. Kram på er

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm, lite sorgligt var det allt med avtackningen. Men det kändes som den inte var så där väldigt välplanerad. Men det var väl för att de kom lite plötsligt inpå kanske, hoppas hon får en ordentlig avtackning när hon pensioneras helt. :)


Förstår att ni hade super skoj, lät som en bra helg! :) KRAMIS!

Unknown sa...

vi på calypso gänget hälsar...
puss å kram från oss ... hoppas vi ses i sommar....

Nutti sa...

Svar Hanna:
Jo det kändes lite så där improviserat. Men hon fick ett fint täcke iaf. Hope to see you soon. Kramen

Svar Anders:
Men är det Sle Calypso tro, med partyröj?! Klart vi ses i sommar. Kram Kram