27 februari 2008

vackert kök...

Nej, det är inte mitt *fniss*, men man får väl drömma lite tills vidare... Hela vårat hus känns upp-o-nervänt nu när vi bygger om, och det känns inte som det är nån större idé att börja röja upp här hemma heller, eftersom det ska byggas ett tag till. Trappan till huset är belamrad med byggskräp och hela övre gården ser ut som en soptipp med bråte. Hela vardagsrummet är fyllt med kartonger, med saker från köket, och där emellan ska vi få plats fem personer och tre hundar. Jo, för visso har vi tre våningar på det här huset, men det är mest på mellan våningen vi alla umgås och det är där det är som stökigast också. Jag blir lite arg på mig själv för att jag inte riktigt orkar feja i resten av huset, utan man går lite som en äggsjuk höna och bara väntar på att köket ska stå klart, och då vips, orkar jag totalstäda heeela huset. Men det är väl jag i ett nötskal, jag gör ju allt i olika perioder. Jag är en periodare...*hehe* hur låter det?! Jag beundrar männinskor som så där klanderfritt ger 100 % jämt. Som min tränare Louise Haaga tex... ja sen kom jag inte på fler...men ändå, man får väl va lite avundsjuk iaf?! Haha! Och önska att man kunde bli lite smittad av all den där entusiasmen. Jag får tex huur dåligt samvete som helst när jag läser alla bloggar om hur folk bakar, fryser in sju sorters kakor till dom får gäster, lagar långkok, pysslar med barnen, planterar om blommor och gör sådana där fina blomsterarrangemang både utomhus och inne, målar om och syr gardiner och fejar med sina hem så det är färdigt att ta emot gäster närsom helst. Men och andra sidan kanske dom inte har tre jobb, tre hundar, tre barn, åker hoj och har en häst i tävlingskondition... Man kan ju alltid hoppas.

Idag har jag jobbat som vanligt mellan 12-18. På kvällen har jag tagit hand om käraste TC mannen, som har fått sig en longering först sen lite löshoppning. Det tyckte han, rent ut sagt var skitroligt!!! När jag åkte hem var jag in på Coop och handlade lite som fattades i skåpen. Jag har sett på Top Model, Fråga Olle och Playboy Mansion innan jag satte mig här, men nu är det hög tid att gå och sova. Kram
Ps. Min kära goa vän Tippan är lite sjuk. Hon har varit dålig i magen igår och idag och har kräkts upp både mat och vatten. Hon är inge pigg alls och vill helst vila. Ikväll har hon iaf fått behålla kvällsmaten, så jag hoppas hon är bättre imorgon, annars blir det ett veterinärbesök. Krya på dig mattes hjärta. Ds.

1 kommentar:

Ida sa...

Önskar också att jag kunde vara sådär pysslig, men det funkar verkligen inte för mig! :) Baka ibland då, men där går gränsen!
Hoppas tippis känner sig bättre nu, det gör iaf jag!
Kramis