01 mars 2008

gäsp!

Igår morse red jag och Anna samtidigt med en annan tjej i ridhuset. Vi hade lite bomövningar framme och Tc skötte sig fint. Lunchade hästarna innan jag skyndade hemöver för att precis hinna duscha och kasta mig iväg till jobbet på DM. Hann inte äta någon lunch, och det var både fredagsrusch samt kampanj och nyligen lön, så vi hade ganska mycket att göra. När klockan äntligen slog sex och vi fick stänga butiken, var jag riktigt hungrig. Tog vägen förbi thairestaurangen på Kupolen och köpte med thaimat till mig och hjärtat. Hann precis äta klart innan det var dags att hoppa i uniformen och åka till nästa jobb. Vi var fem kollegor som samåkte härifrån oss och mötte upp ytterligare två på plats. Ännu ett gymnasiedisco med ungdomar som inte vet hur mycket alkohol dom tål... Kvällen gick bra trots allt, men det är bara för att vi är så j**la duktiga! Det måste liksom göras idiotsäkert när man har med flera hundra fulla ungdomar (vuxna också för den delen) att göra på sådana där tillställningar. Kom i säng närmare tre och var uppe före tuppen klockan sex igen. Gäsp! Dumt att morgonfodrig i stallet när man jobbat natt, men men ibland blir det så.

Ska snart gå och sova en stund till tror jag för klockan 16 börjar jag jobba igen, och nu ÄR det lite synd om mig faktiskt... Jag jobbar mellan 16-01 på en j**la hip hop festival. Fatta själv att stå och lyssna på hip hop i nio timmar!!! Kommer att bli ett lååångt pass! Jag återkommer med ett nytt inlägg om jag överlever denna svåra prövning. Haha! Kram på er

"-Snubben trodde han var cool, för han hade en pistol..." osv, ni förstår själva...

Inga kommentarer: