25 februari 2008

nytt kök snart...

Tänk att man kan bli så trött av att vara på spa och vila... eller hur det nu var, för i morse orkade jag inte upp när jag skulle. Klockradion satte igång vi åtta, men jag bara stängde av och fortsatte att sova. Finns det verkligen något skönare än att sova på morgonen?! Tippan kröp fram ur täcket och såg sig lite förvirrat omkring, gäspade och kröp tillbaka under det varma duntäcket igen, och där låg vi och sussade till närmare tio. Gissa om det var skönt!

Gjorde mig iordning för att jobba, och vid elvatiden mötte jag upp Lotta och Vincent på stan, där vi lunchade tillsammans på thai. Vi gick på en relativt ny restaurang, som vi inte har varit på tidigare. Tror vi har sex thairestauranger i stan nu, och jag fattar inte att det finns kunder till alla, men det verkar det göra, för det är alltid massor med matgäster på allihopa.

Var lite lugnare med kunder på jobbet idag, även om det idag är lön. Men jag tror att det beror på att det även är sportlov, och alla familjer ska hinna med att göra en massa sportlovsaktiviteter ute i det vackra vädret. Vi var definitivt inte görlösa för den delen. Milla var in med sin nya ursöta Irländska settervalp idag. En liten tik som tyckte det var spännade, och lite kusligt att vara inne på DM. Jösses vad valpar är söta! Jag får inte nog av dem även om jag ser flera varje dag på jobbet. Gullungar.

Nu på kvällen har jag och E varit i stallet och fixat och ridit. Tränade en bomövning som jag fick göra på Fredrik Wahlert kursen sist. Det gick kanonbra! Red samtidigt som Micke och Cool, som hakade på samma övning.

Hjärtat är så duktig och fixar med köket varje dag. Det börjar bli väldigt fint nu, men det är mycket kvar innan det är klart. Det är ju mer pyssel med allt än man räknar med från början, som med alla project. Ibland vill jag att det ska gå så där fort som på TV´s inredningsprogram. Jag tycker ju den roliga biten med att göra om, är den på sluttampen när det ska inredas och pyntas. Så jag går här och drömmer mig bort bland inredningsdetaljer, lampor, gardiner, krukor, krukväxter och färgsättningar... Den som väntar på något gott... Kram

Inga kommentarer: