24 februari 2008

skön helg...

I lördags morse masade vi oss upp ganska tidigt för att hinna med stallsysslor, skogsprommis med vovvarna och packa väskan innan vi skulle fara till Tällberg. Åkte iväg med Micro, våran rottis, till hans hundvakt innan vi fortsatte till nästa hunvakt som skulle ha Nova, våran schäfer över helgen. Lilla Tippan fick vara hos Lena med hennes alla dvärgpinschrar. Kom fram till Gyllene Hornet vi tolv och började med att käka lunch. Redan klockan ett hade jag och darling vår första behandling. Jag fick ansiktsbehandling i 60 min, jag tror den hette Törnrosa lyx. Jösses vad skönt det var, så skullle man ha det lite oftare. Darling fick pedikyr i 60 min, så efter det hade han babyfötter. *fniss* Efter behandlingarna hade vi flera timmars skön relax, med poolbad, bastubad och drink i poolrummet som höll 30 grader varmt. Passar mig utmärkt att ha det varmt och skönt, undar bara varför jag bor i Sverige...

Klockan halv åtta var det dags för middag med alla kollegorna. Vi åt stek och potatis med sås och gelé och ett stort dignande bord med massor av goda grönsaker till. Till efterrätt glass med melbasås. Smarrimums säger jag bara! Kvällen fortsatte i puben med karaokee, dans och en massa skålande. Jag och darling hann med lite biljard oxå innan vi gick och lade oss bland dom första. Vi sov så gott i sköna sängar och vaknade utvilade lagom till frukosten. Härligt att äta frukost på hotell tycker jag, så man kan välja och vraka. När klockan slog 10.10 stod vi iklädda morgonrockar på spa avdelningen igen, för en helkroppsmassage i 60 min. Såå himla skönt!

Vi for hemöver igen vid lunchtid, och på vägen hem hämtade vi upp hundarna. Vi hade tänkt ta det lugnt när vi kom hem, men istället åkte vi till Jula för att inhandla lite mer till köket, som vi renoverar, och sen dess har hjärtat pysslat med köket. Själv mötte jag upp Lena i stallet för ett ridpass. Lilla goa Tippan var med och det var skönt att se henne igen efter en hel natt utan henne...haha! Nu på kvällen har vi käkat pizza med pojkarna. Nu ska jag se hur det går för hjärtat med köket. Kram

2 kommentarer:

ErikaSH sa...

Vilken härlig helg ni verkar ha haft! Ses i mön.. Kram

- sa...

Vilken myshelg, det förtjänade ni! :)