22 februari 2008

härlig middag...

På onsdag kväll gjorde jag mig iordning och mötte upp kollegorna nere på stan. Vi hade beställt bord på S1:an för fem. Vi beställde in flera förrätter som vi delade mellan oss, så vi fick prova lite av varje från förrättsmenyn. Till varmrätt åt jag planka denna gång, och det var så mumsigt. Köttet var precis lagom stekt, och allt annat var så himla gott. Till efterrätt, för det måste man bara ha, fastän man är huuur mätt som helst, så åt jag som förra gången kaffeglass och hemmagjord chokladtryffel. Nöjda och mätta rullade vi hemöver vid tiosnåret. Ännu en trevlig kväll med världens bästa kollegor. Tack!

Imorse var jag uppe före tuppen, det vill säga redan klockan sex, och ni vet vad jag tycker om det?! Åkte till stallet för att morgonfodra hästarna. Det var nästan storm och jag hade fullt sjå att få höet att ligga kvar i hagarna så hästarna skulle kunna äta ute. När jag var klar med allt stök och bök tog jag en vända förbi Mc Donalds för frukost. Dom har ju så otroligt god Egg Mc Bacon och färskpressad apelsinjuice. På hemvägen tog jag en solkvart på Solstationen. Jag och darling ska ju på spa i helgen och bli ompysslade. Närmare bestämt till Gyllene Hornet i Tällberg.
Det är vi och tjugo till ur personalen på Backafors skola och Närsjö. Vi var på julfest ihop i julas och det är ett gäng trevliga människor, så vi får säkert riktigt roligt.
Så här vackert är hotellet och spa anläggningen som ligger vid Siljan. Ännu vackrare är det ju på sommaren, tycker jag.
Kanske blir ett dopp i den här fina poolen, och jag hoppas på bubbel och bastu också.


Spa behandlingar ska vi också få bla helkroppsmassage och ansiktsbehandling. Så inte är det nå synd om mig iaf. Haha! Hoppas ni får en skön helg och ta hand om er. Jag är nog tillbaka vid tangentbordet på söndag. Kram

3 kommentarer:

- sa...

Oj vad härligt! Hoppas ni får mysigt, men det tror jag nog :) Kramis

Ida sa...

Jag var också upp tidigt, för körlektion! Och en toast + kaffe på McD ;)
Stormvindar här med, men udnerbart väder annars, var ute på en urmysigt uteritt i solen idag :)
Hoppas ni får det underbart på spa't, ser bra skönt ut... ;) Kramis

Anonym sa...

Ååååå spaaaaaaaaa!!!
Det låter härligt!!!
KRAMAR!