07 februari 2008

lång dag...

...som började redan klockan sex i morse, då klockradion slog igång med Adam & Gry och deras morgonprogram "Äntligen morgon", för övrigt ingen åsikt jag delar, haha! Åkte ut till stallet och gjorde alla stallsysslor, sen hem igen föra att byta om och åka vidare till Falun, för möte med familjehem. Alltid lika trevligt som vi brukar ha på våra möten, och dom tre timmarna går jättefort. Jag och darling lunchade på thai innan det var dags för mig att börja jobba. Tiden på jobbet gick hejdundrande fort idag, och det stod inte på förrän klockan var sex och det var dags att skynda hemöver. På med ridkläder och transport, sen bar det av till stallet igen, för att göra iordning TC. Iväg till Bäckan och hopptränade i ca två timmar, och det gick kalas! Såå himla roligt nu när jag har hittat lite knappar, men min tränare tyckte inte jag skulle åka till Falun och tävla den 2:a mars, pga att det brukar var dåligt underlag där och knepiga banor. Dumt att börja med en sån tävling på året, så jag ska ringa och stryka mig imorgon. Årets debut får vänta lite.

Imorgon är det fullspäckat schema igen, så jag får se om jag hinner skriva något då. Det ser ungefär ut som följer: Stallfix, duscha, lunch, jobb på DM, följa Y på Kupolen, jobba natt som vakt, och slutligen sova som fan innan jobb på DM igen... hehe! (Varför vara ledig när man kan jobba.) Godnattkram

2 kommentarer:

Ida sa...

Roligt att det funkar bra med hoppningen! :) Och tränarna har nog rätt att det kanske inte är någon kanonstart på året, synd, för man vill ju ut och börja tävla när man märker att man gör framsteg!
Trevlig helg, kramar!

- sa...

Vad bra att du fick lite inside information där, om Falu tävlingarna :) Känns ju roligare att börja med en
schysst säsongsdebut istället. Nej, men sova kan man väl göra nästa liv, eller hur? :) Kramis