06 februari 2008

ledig dag...

Denna onsdag har jag varit ledig, (den enda dagen denna vecka) men jag hade morgonfodring i stallet, så jag var uppe med tuppen. Som ni alla vet vaknar den klockan sex, eller hur det var... Hur som helst så gav jag kusarna mat och satte på alla deras utetäcken. Sen är det bara att leda alla till respektive hagar och ge dem deras morgonhö ute i hagen. Det är ju tio hästar så det blir några vändor, innan man är klar. Efter det stundar mockning, sopning av stallgång, höpackning, spåning, halmning, diskning av vattenhinkar, påfyllning av vatten, och göra iordning kraftfoderhinkarna. När jag var klar och kom hem igen, tyckte jag att soffan såg lockande ut, så jag och Tippan slumrade en stund under filten. Det var skönt, speciellt när vädret ser ut som det gör med regn och blask. All snö blir till ett tjockt moddlager, och det är svårt att köra på dom mindre vägarna, för bilen bara slinger omkring i dom djupa spåren.

Jag och darling åt lunch hemma, bruna bönor och bacon, och det var inte igår man åt det, fast det var riktigt gott! Tog en sväng förbi Aubiose hästsportbutik, på väg till stallet. TC fick en ny grimma plus grimskaft och jag köpte läderbalsam. Gjorde rent sadel, träns och förbygel, innan jag red TC, och efteråt packade jag en träningsväska för morgondagens hoppträning.

Nu på kvällen har jag varit på personalmöte på jobbet. Vi diskuterade en resa vi ska göra tillsammans, samt lite rutiner och nya personalkläder. Skjutsade hem Tippan som varit med i stallet och som fick följa med på mötet, så hon fick sin kvällsmat, och efter det åkte jag för att sola en stund. Nu återstår bara dusch och sova, för imorgon ska jag upp tidigt igen. Kram

Inga kommentarer: