11 februari 2008

äntligen måndag...

Ja, var fjärde vecka känns det faktiskt så, och det beror på den långa arbetsveckan förra veckan, men som resulterar i en skön ledig måndag idag istället. Den här veckan är skön för jag jobbar bara tisdag till fredag och är ledig i helgen! Imorse fick jag en skön sovmorgon och vaknade av att min kära darling kom med frukost på sängen, och solen lyste in genom fönstret. Det är kärlek det!

Helgen har ju mest bestått av jobb, i fredags jobbade vi på gymnasiefest med 400 fulla ungdomar...hm...ja... och på lördagen jobbade jag med Lotta och Linneá på DM och på kvällen jobbade jag och darling på pubkväll i Kvarnsveden, som omväxling från nattklubbar och discon. Det var också en upplevelse för sig, men med ett heeelt annat kliente. På söndagen jobbade jag med Lotta på DM. Däremellan har jag klämt in häst och hundvård. Slocknade på soffan en stund på söndagkvällen, innan vi åt pizza tillsammans och senare kollade på en superbra film.

The worlds fastest Indian
Citronträd & motorolja, en sjuhelvetes sann historia.

Den handlar om Burt Munro, som spelas av Anthony Hopkins. Det är en sann historia om en man som hela sitt liv drömmer om att bygga den snabbaste Indian motorcykeln i världen. Det tar honom nästan 50år att färdigställa och bygga om sin motorcykel, för hand och ta sig till andra sidan jorden till Bonneville salt fält för att sätta världsrekord på sin gamla hoj från 1920, som dessutom var gjord för en topphastighet på ca 87km/h. Han körde över 320km/h och rekordet står sig än i dag. En gripande historia med både allvar, humor och kärlek. Tror faktiskt det kan vara en film för dom flesta. Se den! Nu ska jag städa, men vi hörs senare. Kram

2 kommentarer:

Ida sa...

Gymnasiedisco kan inte vara så skoj att vakta på ;) Skönt med ledig måndag, har jag också denna vecka! Kramar

- sa...

nu har jag uppdaterat :) Ett vanligt inlägg och ett argt inlägg. ha ha! Kramis