03 januari 2008

olyckor...

Imorse när jag gick upp snöade det för fullt, och det var halt när jag åkte ut till stallet. Typiskt, för jag hade tänkt att åka och hoppträna ikväll i Bäckan, men tycker att det är onödigt att vara med släp och häst på hala vägar, om det inte är helt nödvändigt. Är ju hemma så sent också, ca 22.00-22.30 och åker själv, så jag beslutade att rida hemma istället. Hoppas komma iväg nästa torsdag istället. Stackars Anna i stallet kom inhaltande med sin häst Fresh, precis när jag skulle åka, alldeles snöig, och hade gått omkull i ett dike utanför hagarna. Hästen hade inte sett det översnöade diket och klev snett. När Fresh försökte resa sig ur diket låg Anna under med vänster ben och arm och blev klämd flera gånger. Stackars Anna, hoppas det gick bra trots allt. Det är ju ingen ofarlig sport vi sysslar med...

Det har varit en stor bussolycka här i Dalarna idag, mellan två bussar. En rysk turistbuss och en dalatrafikbuss krockade. Ca 60 passagerare var inblandade, varav 21 skadade sig, och fem alvarligt. 22st ambulanser kom till olycksplatsen. Det hade tydligen varit väldigt halt på vägen, samma väg som jag skulle ha åkt med transporten...

När jag hade fixat stallsysslorna, åkte jag hem och fixade mig själv för lite jobb. Vi hann få i ordning på flera avdelningar, och få undan en massa varor. På vägen hem från jobbet så kikade jag in på en färgbutik. Kollade på möjliga tapeter till köket, när vi har gjort iordning det. Vi ska byta inredning och bygga om lite. Nytt golv och tak ska in och sen en fin tapet. Hittade många fina, men ingen som jag tänkt mig till köket, men jag har tid på mig att hitta rätt tapet.

Nu på kvällen har jag varit och ridit TC. Det var full aktivitet i ridhuset när jag kom, och en skrälldus med hästar som skulle löshoppas. Jag och Lena kikade på dem en stund innan vi gjorde iordning våra kusar. Lena ledde Bally och jag och en tjej till red, sen var det en söt welsh som tömkördes samtidigt. Jag gillar när det är lite ekipage i rörelse, när det händer lite. Nu ska jag sooova. Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Nutti sa...

Svar till anonymt inlägg:
Om man ska skriva rasistiska inlägg eller har andra starka åsikter kan man iaf skriva under och stå för vad man tycker!

Hälsningar bloggägaren

Anonym sa...

alla ni är lika humörlosa skadeglada ryssfientliga smygrasister