02 januari 2008

Alldeles nytt färskt år...

Jaha då har man hamnat i 2008. Nu blir det så där svårt igen att komma ihåg att skriva rätt år, tex på garantier och bonuskort på jobbet. Hoppas det här året bjuder på glädje och nya spännade utmaningar. Tänk om man skulle kunna sia in i framtiden...men skulle det verkligen vara nå kul?! Nej, man får snällt vänta och se, vad som komma skall.

Hade det väldans mysigt och lugnt här hemma på nyår. Första gången faktiskt som jag och min man firar nyår tillsammans, annars har vi alltid jobbat på nyår som vakter på olika tillställningar. Vi bjöd hem Mia, Nora och Johan på middag. Klassisk skagentoast till förrätt, grillad fläskfilé med potatisgratäng, sallad och sås, som huvudrätt och smaskig marängsviss till efterrätt. Skålade med barnen vid tolvslaget, med cider som dom kunde dricka. Smällare och fyrverkerier undviker vi, då vi värnar om alla djuren som är rädda för smällare. Tyvärr är det ju väldans många som smäller desto mer istället.

Tisdagen var jag ledig och tillbringade nästan hela dagen i stallet. Pysslade och fixade och red. Hopptränade själv i ridhuset och TC var taggad. På hemvägen svängde jag in på Coop och inhandlade tacos, som jag åkte hem och tillagade. Som efterrätt åt vi upp det som var kvar av marängsvissen. Fy nu är det dags att börja äta sunt igen, efter alla dessa helger med frossande. Jag, Lotta och Erika på jobbet, börjar tillsammans att vara nyttiga på måndag. Skönt att vara flera, så man kan peppa varandra i rätt riktning.

Idag var jag upp redan klockan sex och åkte till stallet, för att ge hästarna mat och ta ut dem. Mockade till TC och Bally och fixade maten. Idag kommer Lena hem också, och jag hoppas hon kan börja skritta sin häst snart. Lunchade med Lotta på thaien innan jobbet. Fortfarande stökigt på jobbet och slut på en massa varor som inte har hunnit hem än pga alla helgdagar. Vill att vi ska få ordning och reda nu, och påfyllt i hyllorna. Så mycket trevligare att hjälpa kunderna då.

Nu ska jag sova, eller iaf gå ner och titta på några avsnitt av min favvoserie, Sex and the city, innan jag somnar. Längtar till filmen i vår... Kram

2 kommentarer:

ErikaSH sa...

Ja på måndag äre slut på fika o godis! Kanske ska försöka sluta röka oxå, men det är väl för mycke begärt.. =) Kram

- sa...

Hej hej! Lät som ett mysigt nyår, och visst är det perfekt med ett nytt år och en måndag när man ska börja om lite sundare! :) Har Lenas häst varit skadad eller? Då hon skulle börja skritta den funderade jag :( Kramisar