10 januari 2008

ledig dag & hoppträning...

Onsdagen var min lediga dag denna vecka. Har ju rullande schema på jobbet och var fjärde vecka jobbar jag sex dagar, och det är ju alltid liiite jobbigare. Jobbar natt oxå på lördag. Nog om det och tillbaka till min lediga dag istället. Sov länge och började med att åka ut och luncha hästarna, och fixa stallet. Sen åkte jag och maken iväg till Kupolen för lite shopping till Y som fyllde 17år. Hem och firade henne och käkade tillsammans. Jag åt tårta och fuskade med mitt nya nyttiga liv...haha! Fy på mig! Klippte TC igen, innan jag red på kvällen och vi va åtta ekipage samtidigt i ridhuset, men det tyckte TC bara var lajbans. När jag kom hem tog jag kvällsprommis med Tippan innan det var dags att gå och sova.

Idag va jag bara till stallet en kortis innan dusch, lunch och jobb. Mockade bara och gjorde iordning maten. Direkt efter jobbet skyndade jag mig hem och åt mat som darlingen lagat, bytte om och tog bil och släp till stallet. E följde med och agerade hästskötare, när vi åkte till Therese i Bäckan, för hoppträning. Det gick kanonbra med alla övningar. Först travhoppning på rak linje, med volter före och efter, samt avsaktning mellan koner. Hoppade två olika linjer med volt mellan hindren, och avslutade med att rida diagonalt på ett hinder placerat på mitten. Tror TC tyckte det var kul att åka på träning igen och träffa nya kompisar, haha! Det tyckte matte oxå! Nu är det hög tid att hopp i kojs. Kram

1 kommentar:

Ida sa...

Så roligt att hoppträningen gick bra! Känns alltid så bra efteråt då ;)
Jag och Hanna hopptränade här för några dagar sedan, med sharon och nova. Och det gick riktigt bra!
Kramar