12 januari 2008

jobbelijobb...

Kom nyss hem från stallet, där jag red TC i ridhuset. Snön fullkommligt öser ner och vägarna är inte plogade, så det var bara att ta det lugnt. Vissa hade tydligen inte uppmärksammat att väglaget var sämre än vanligt, och därför hamnat i diket med sina bilar. Blötsnö är det också, och det rasade snö från ridhustaket hela tiden vi red, och skrämde hästarna. Det flyttade två hästar tidigare i veckan, men det kom en ny häst idag.

Jag och Tippis tog oss en promenix runt kavarteren och glodde genom fönstren på alla hus. Alltid lite skoj att se hur folk pyntar i sina fönster, man e ju nyfiken av sig... Det var en massa folk i farten, vissa åkte skidor och bob, andra skottade i sina trädgårdar eller gick med sina hundar. Verkar som om alla har väntat på snön. Tror iof inte att den ligger kvar så länge.

Jobbade med Erika och Lotta idag på DM, och imorgon jobbar Lottapotta och jag själva. I natt ska jag och darling jobba på Stora Björn, på styrdans... suck! Inte mitt favvopass precis, för det är väl som vanligt massor med dansande medelålders surisar som SKA ha sin ryggsäck med sig in i restaurangen, så dom kan dricka ur sin vattenflaska och äta sin matsäck, bestående av banan, risifrutti och smörgås. Såå pinsamt! Är det inte helt självklart att man inte tar med sig medhavd matsäck på en restaurang??? Det är ju dessutom förbjudet, och dom blir skitförbannade när man vänligt förklarar att väskan måste hängas in i garderoben. Vatten bjuder dom så snällt på och mat det finns som sagt i ...ja just det, restaurangen! Man har hört ALLA bortförklaringar och undanflykter och övertalningsförsök genom åren. Haha! Man får agera vänlig gås...

Nä nu börjar jag om en och en halv timme, så vila verkar vara lämpligt. Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy vad jobbiga folk kan vara, sitter på jobbet nu och här får man mer agera barnvakt än vänlig gås. Åt trettio 15 åringar med dålig attityd, :) Kram kram lillasyster H

ErikaSH sa...

Jo vilket väder, hamnade bakom plogarana när jag skulle hem, 40km/h från Gustafs, suck. Lycka till med surisarna med matsäck ikväll nu.. Kram