25 januari 2008

hoppträning & 1m snö...

I torsdags var jag på hoppträning i Bäckan. Hade sällskap av Erika i stallet, som följde med och kikade. Alltid trevligt med sällis! Träningen gick bara bra, och det känns som vi har kommit över en tröskel, och att det går lite lättare nu. Det bådar ju gott, eftersom det snart är dags för tävlingssäsong igen.

Idag har jag, förutom TC, haft hand om Bally, för Lena fick extra ledigt, och passade på att åka till Östersund. Hon berättade idag att det var en meter snö, sol och snötyngda träd där, och att dom skulle ut och åka skoter. Hur mysigt lät inte det?! Jag ääälskar att köra skoter!

Har nyss kommit hem från jobbet, där vi har haft fredags och lönerusch = en trött Sofia. Tyvärr ska jag jobba inatt som vakt, och även imorgon, både på dagen och natten, så jag låtsas att jag är pigg...hehe! Inatt är det Cozmoz och imorgon är det "Husgung" som hägrar. Nä nu måste jag hoppa i uniformen och göra rätt för mig. Kram

(När jag åkte hem från träningen igår såg jag ännu en olycka längs vägen. Tror det var en resebuss som hade rammat ett bulleplank vid ett hus som stod väldigt nära vägen. Vet inte riktigt om det var flera bilar inblandade, men huset verkar ha klarat sig iaf, vad jag såg. Tänk om dom skulle fått in hela bussen i vardagsrummet?! Hua!)

1 kommentar:

Ida sa...

Lät nästan mysigt med snö och sol... Fast jag inte gillar vintern! :)
Hoppas allt jobbande går bra för dig. Kramis