27 januari 2008

solig söndag!

Sovit länge idag eftersom vi jobbade inatt, men när man äntligen vaknade, så sken solen, allt vad den orkade, in genom fönstrena. Hur härligt som allra helst! Fem grader varmt är det också, och jag funderar på om jag ska rida ut dagen till ära.

Vi håller ju som sagt på att göra om vårat kök, och ny har darlingen rivit det inbyggda skafferiet. Det var alltså inget sånt där fint gammeldags skafferi du kan gå in i, utan ett stort skafferi, byggt i ett hörn av köket. Jag mitt nöt har ju glömt att fota, innan vi rev det. Hur som helst var det så dumt byggt, så man samlade bara på sig massa onödigt där inne, ni vet porslin man inte riktigt vill slänga, burkar och blomkrukor, och jag vet inte vad... Nu är det väck iaf. Sen ska vi ut med två stora, fula fristående skåp, och in med mer förvaring, byta plats på kyl och frys samt bygga om bänkar, byta skåp, bänkskivor, skåpluckor, diskbänk, blandare, bygga köksö osv. Hittills är vi ju bara i rivningsfasen, men det ska bli så kul, och jag ska försöka få lite bilder av det.


I det här hörnet fanns det gamla skafferiet. Det gick nästan inte att riva, för dom hade byggt det så rejält, med typ tusen spikar per meter *haha* men med en tigersåg, slägga och massor av muskler fick hjärtat bort det till slut.

Nu ska jag åka till stallet och sen ska vi fixa mer med köket. Kram

2 kommentarer:

- sa...

Oj vad spännande! Tror du ni hinner bli färdig om man kommer på födelsedagskalas nästa helg? =) Kramis

Anonym sa...

Öh skojar svägerskan med mig, men ge mig ett par veckor i alla fall så ska jag bjuda dig och pojkvännen på middag. Hälsningar Anders.