06 januari 2008

det blir inte alltid som man tänkt sig...

Red TC på eftermiddagen i ridhuset. Lena kom till stallet när jag nästan var klar, men jag hann ge henne julklappen från mig. Både hon och jag älskar rosa, och jag hittde ett helt skötset med rosa grejor, samt en rosa tränshängare, som jag slog in och gav henne, mest som skämt. Hon tyckte det var lika kul som jag. Berättade att jag även sett sadelhängare i rosa... det är ju hur kul som helst ju. Så nu ska vi ha rosa skötset med oss på tävlingarna, alltid retar det någon...hehe!

Gjorde mig iordning för middag på Broken, och klockan sex var vi på plats för att äta. Vi var 28 st, och vi fick ett eget rum med långbord. Åt friterade potatisskal, med bacon, smält ost och vitlökssås, som förrätt. Fajitas combination som varmrätt. Gott var det och jag blev mer än mätt.

Dom andra fortsatte med partaj på klubben efteråt, men jag valde att åka hem, för att sätta på mig pyjamas, fårskinnstofflor, och mysa ner mig i soffan med hundar, godis och en bra film. MEN, när jag styrde hemöver fick jag ett sms, med frågan om jag kan hoppa in som vakt på Bolanche ikväll, för en kollega blivit sjuk. Rackarns, beslutsångest... nu kan jag ju inte riktigt lägga mig i soffan med gott samvete längre... Bestämmer mig till slut för att åka och jobba iaf. Det blir inte alltid som man tänkt sig, men å andra sidan kan det sitta fint med lite kosing, speciellt om jag och brudarna ska åka till Scandinavium på världscupfinal i hästhoppning i april. Då vill man handla finfina saker till den redan bortskämda hästen. Nu ska jag gå och sova snart. Kram

2 kommentarer:

- sa...

Oooh, ska du till Göteborg?! Jag som har letat efter någon att åka med ju! Inte varje dag det är wc-final på hemma plan ju. Kramis

Ida sa...

Åh ska du dit?! :) Roligt! Alltid trevligt med lite extra pengar, men ibland känner man att ledigheten är värd mer ;) kramis