08 december 2007

plusgrader & fest...

Igår fixade jag i stallet på förmiddagen. Tar hand om Bally också, för att Lena är borta över helgen. Jobbade mellan 12-18 som vanligt. Väntar på att den riktiga julruschen ska sätta igång nu. Vi är klara med alla julkampanjvaror, och har fyllt på inför julförsäljningen, så nu får dom gärna invadera oss.

Käkade med darlingen min efter jobbet, sen åkte vi över till klubben och umgicks en stund. Hämtade 24 st pizzor på pizzerian i Djurås. Undra om vi räddade deras fredagskassa?! Åkte hem ganska tidigt, och det var skönt att somna i tid, och slippa gå upp tidigt dagen efter.

Idag sov jag till elva, haha, som värsta tonåringen, men det var skönt. Jag och Tippan åkte till stallet, där det var rätt mycket folk i farten. En häst skulle säljas och några skulle träna i ridhuset, medan andra bara mockade och pysslade om sin hästar. Jag och Tippis tog oss en tur ut på travbanan, för lite galopparbete. För en vecka sen var det rätt mycket snö, och ganska kallt, nu var det mjukt i backen, inge snö men stora vattenpölar att galoppera igenom. Tippan och jag tycker det är rätt ok med plusgrader, för vi är fryslortar båda två.

Ikväll kanske jag åker på fest, vet inte om jag orkar än bara. Är man tjej ska det ju fixas en massa innan man är festfin nog att gå på fest. Tupplur på soffan med goa varma lilla Tippis, först gör nog susen. Kram

Inga kommentarer: