06 december 2007

Ella har idag lämnat oss...

Idag har vår kära shettis Ella fått sina änglavingar och lämnat oss. Hon var en mycket snäll och vänlig tjej, som gillade att bli ompysslad. Hon ställde gärna upp både som körponny och ridponny, fast självklart var hon ibland ganska busig. Det hör till när man är en shettis. Först köpte jag Ella från en uppfödare och hade henne några år tills jag flyttade, och då fick hon flytta till min mormor och morfar.För fem år sen fick E lilla Ella som låneponny i julklapp. Han lärde sig rida på henne fort och red ut med mig i skogen, och följde med till ridklubben, och tränade där. Ibland körde vi henne med rockard vilket hon gillade. När E hade blivit för stor för Ella fick hon flytta tillbaka till mormor och morfar, där hon fick sin shettiskompis Linus. Där har dom haft det underbart och blivit riktigt bortskämda. När Linus nu blev själv, så har vi hittat ett nytt hem till honom, hos en go vän till mig, där han får det jättebra, med flera hästkompisar.

E med goa kompisen Ella.
Sockersöta, båda två.

Hoppas du har det underbart på dom alltid gröna ängarna, där ingen värk kan nå dig. Hälsa Mario, Pernit och dom andra så gott. Vi saknar dig här. Kram

4 kommentarer:

Stolt Mamma sa...

*snyft*
Det är inte långt från tårarna nu kan jag lova. Det gör alltid ont att mista en trotjänare.
Nu skuttar hon nog runt och gör massa shettis-bus på dom evigt gröna ängarna..

Anonym sa...

Lilla Ella då :( Men nu har hon det bra. Hur har ni planerat för julen då? //Hannis

m i l l a h . s e sa...

Det är så ledsamt när de vandrar över till andra sidan.....

kramis!!

Anonym sa...

*snyft*
Kram Erika