01 december 2007

försäljning...

Veckoslutet har gått i en svindlande fart. I torsdags var jag i stallet på morgonen, och jobbade som vanligt mellan 12-18. Efter jobbet var jag ut till hangaren där lastbilen står, och städade ur den på alla grejor, för att göra iordning den för försälning. Till min hjälp hade jag E och Vincent, och vi tokade oss som vanligt och hade kul. Hade ganska mycket saker i lastbilen, men så har jag ju haft den i fyra år nu, och använt den flitigt till träningar och tävlingar.

I går fredag, hade jag morgonfodring i stallet, med utsläpp. Efter jag mockat och gjort maten, så åkte jag hem för att äta frukost. Åkte sedan tillbaka till stallet och hoppade på TC i ridhuset. Jag och Vincent lunchade på Kupolen innan det var dags för mig att jobba. Direkt efter jobbet började jag på Cozmoz som vakt på Hip Hop kväll. Dom är alltid så trevliga där och bjuder på mat när man kommer. Till efterrätt fick jag min favvo, kladdkaka med vispad grädde. Mums!

Idag lördag var det bara att pallra sig upp vid 8.30 för att åka och jobba på DM. Vi hade Kattens Dag och massor med kunder och katter om vart annat. Dagen gick iaf fort, och mitt upp i alltihopa ringer älsklingen och talar om att vi prescis hade sålt lastbilen. Jippi! Visste att den första spekulanten skulle dyka upp i dag från Norrtälje tror jag, men jag hade aldrig vågat hoppas på försäljning direkt.


Min kära lastbil, haha! Jag blir lite fäst vid mina saker...

Bodelen. Hästdelen.

Nu drömmer jag om ett sådant här Umesläp. Ett A60 släp, med sadelkammare. En stadig transport som är mycket rymlig med en stor sadelkammare, man lätt kan byta om i eller ta en liten fika mellan klasserna. Transporten är isolerad och har en riktig boggie, vilket betyder att den är delad och följer guppen istället för att gå stumt över. Ja ni kanske inte är så intresserade, men det är jag. Hihi!

Vi får se vad slantarna räcker till, men helst vill jag ha ett Ume. Tyvärr är dom onödigt dyra, men så är det väl med bra märken. Nu är det dags för film nummer två här hemma där vi har myskväll, pojkarna och jag. Pappsen i stugan är på mc-fest och tonåringen är på 18-års kalas. Kram

Inga kommentarer: