28 november 2007

kära mormor...

Igår red jag på morgonen. Var pigg redan när jag klev upp, och det är riktigt ovanligt när det gäller mig, så jag var i stallet ganska tidigt. Blev klar i tid för att hinna luncha med Lotta och Vincent innan jobbet. Gojan kom till oss i butiken på eftermiddagen, och det var så himla charmig, och fann sig till rätta på momangen. Jag var villig att sno hem honom på en gång, men jag SKA inte ha nån goja. Tänk om den skulle bli 70 år, då lär den gå i arv till nån efter min död. Haha! Hemska tanke.

Imorse hade vi möte här hemma angående fosterhemsplaceringen. Hade planerat att rida ut med Anna på förmiddagen. Hade glömt bort mötet när vi bestämde det, men det var inte hela världen att det inte blev av, för det var mycket kallare idag än tidigare och solen visade sig inte heller. När vi var klara med mötet tog jag bilen till Dala-Floda för att hälsa på min kära mormor. Hon har precis opererats och fått en ny höftkula. Stackarn vad hon hade ont, speciellt på natten eftersom hon måste ligga stilla på rygg hela tiden. Hoppas hon snabbt blir piggare och slipper ha ont.

Nu efter stallvistelse och inhandling på Coop tar jag det bara lugnt här hemma. Kikar på TV och surfar lite. Alla tre grabbar i det här huset är och skruvar med hojen på klubben och Y är och jobbar på sitt kvällsjobb, efter skolan. Så det är bara tre goa vovvar och jag hemma. Nu ska jag glo klart på Roomservice. Kram

3 kommentarer:

m i l l a h . s e sa...

Hoppas mötet gick bra i morse...

Visst, hojta till om du vill beställa nåt litet kort :)

KRAMIS!!!!

- sa...

Nej men stackars lilla mormor :/ Det är inte lätt att bli gammal och nu när det är vinter och halt blir det ju ännu värre. Du missar väl inte alla sändningar från Globen till helgen? =) Kram kram

Anonym sa...

Usch, stackars mormor :( Hoppas hon mår bättre snart. Bara ett besök från barnbarnet gör nog att det känns mycket bättre på en gång!
Kramis