02 december 2007

1:a advent & grillning...


Det har varit en skön söndag denna första advent. Mycket snö, men tyvärr är det mest bara blask ute, med tung blöt snö. Lagom hade varit om det kom snö som låg kvar, och sen kunde det vara -3 grader och sol. Då är det perfekt att rida överallt. Höll nästan inte på att kunna köra upp på infarten till huset för all moddig snöblask.

Vi åkte till mc-klubben en sväng, efter en sen frukost för lite skitsnack och fika. Därifrån åkte vi förbi och kikade på hästtransporter på Björks häst & släp. Dom hade två beg. sådana släp som jag vill ha. Ska höra priser imorgon. På hemvägen passade vi på att handla på Coop. Efter vi käkat var det dags för stallet. Hög tid att klippa TC igen, för han blev alldeles svettig av dagens ridpass.

När jag kom hem hade mitt superduper bästaste hjärtegryn grillat fläskfilé, på grillen ute, och gjort en såå himla god potatisgratäng, med sallad till. Jag säger bara det, ååå vad gott det var!!! Tycker det är helt rätt att grilla även på vintern! Haha! Ha det så bra. Kram

2 kommentarer:

- sa...

Hej hej. Jag är fortfarande förkyld, hur tråkigt som helst, men är åtminstonde på väg att tillfriskna snart kanske :) Nej att få tiden att gå är inget problem, undra om man kan få fler timmar per dygn istället? :)

Skönt att lastbilen blev såld så fort. Kommer du och hälsar på pappsen om en vecka? Kramis

Elmida sa...

Hej Gums!
Ja visst är det gôtt att grilla på vintern!!!!
Kramis kramis!!!