12 december 2007

det ska ske på momangen...

Ledig dag idag, den enda den här veckan, tyvärr! Sovmorgon ända fram till halv elva, tror jag det blev. Men det får man vara värd då och då. Åt tomtegröt med kanel och socker som sen frukost. Kallare idag, med flera minusgrader, ja fyra fem i alla fall, men det räcker för mig. *ler* Men i gengäld sken solen så fint när jag åkte till stallet. Gav hästarna lunchhö i hagarna, som dom fick mumsa på medans jag mockade och fixade klart allt i stallet. Red i ridhuset en stund, medans en annan tjej i stallet hängde på en 3-åring, för första gången, som hon ska rida in. Hem igen för lite varm soppa och ostmacka, som sen lunch.

Darlingen hade uppmärksammat att dom sänkt priset på en transport jag var intresserad av. Ringde på annonsen och den fanns kvar. Vi väntade strax gäster för att fira vårat födelsedagsbarn, men som vanligt gör jag och darlingen allt väldigt impulsivt, även denna gång. Vi ringde runt och sköt fram firandet en timme, för att hinna åka och kolla på transporten, som flera var intresserad av. Så först till kvarn gällde, och man vill inte missa ett bra tillfälle, om man kan undvika det.

Sagt och gjort, transporten stod inte så många mil härifrån så vi kastade oss i bilen och åkte dit. Den var tipp topp fin, årsmodell 2007, endast använd några gånger under ett halvår. Dom fick lov att sälja den pga ändrade förhållanden. Tur för mig, tänkte jag och slog till! Det var många som ringde på den medan vi var där och skrev papper.

Så här ser den ut.

Man kan öppna så här eller som vanlig ramp.

Jag hade ju tänkt mig en transport med sadelkammare, men ibland får man ändra sig, och jag är mer än nöjd med det här köpet/priset. Pratade med en kompis och kom fram till att det egentligen är smartare att ha sitt tävlingsskåp med sig istället. Då kan man packa allt i det i stallet och köra ut det till transporten, istället för att springa fram och tillbaka för att packa. Lika när man kommer fram till kursen är det bara att köra ut grejorna, allt i ett! Hoppas på att jag blir nöjd framöver också när jag har använt den ett tag.

Nu har vi firat O och ätit tårta med släkten. Lite senare fick han bestämma kvällens meny, och det blev pizza och kebab. Nu är det dags att sova. Kram

1 kommentar:

- sa...

Mmmm, tomtegröt. Det vill jag också ha! :) Grattis till nya transporten, alltid roligt när man gör en bra affär =)