14 december 2007

två dagar har gått...

...och jag har inte gjort något speciellt, mer än att rida och jobba. Igår gick jag upp lite extra tidigt och åkte till stallet för att rida. Blev klar ganska tidigt och hann hem för dusch och ombyte, innan jag åkte ner på stan. Var in till polisen och fixade ett nytt förordnande, för ordningsvaktyrket. Hon som är ansvarig för det, satt upptagen och jag skulle återkomma dagen därpå, när det blivit klart.

Lunchade med Vincent på thairestaurangen innan jag skulle börja jobba. Det är hur mycket som helst på jobbet att göra. Mest med varor, som tydligen inte slutar att välla in. Man undrar om man verkligen kommer att sälja allt någonsin, haha! Vi har även bra med kunder, men den där riktiga julhysterin har inte riktigt infunnit sig ännu. På kvällen var vi bara hemma och pysslade och tog det lugnt.

Idag fick TC mannen vila och jag var bara till stallet och fixade iordning åt honom. Åkte ner till polisen och kvitterade ut mitt förordnande som var klart. Mötte Vincent på Kupolen efter det och käkade lunch med honom på Matpalatset. Hejade på Mia också som jobbar på Guldfynd, som jag förövrigt fick en jättefin julklapp av häromdagen. Hon och söta Nora kom med julklapp och ett fint julkort på Nora och deras hund Indra. Tack sötisar!

Jobb som valigt på DM och det var inte minde med varken varor eller kunder idag heller. Men det är kul när det rör på sig, då går dagarna fort. Nu har jag duschat och ska snart äta mat, som darlingen lagat. Inatt ska vi jobba som vakter på S2. Jobb lördag och söndag på DM, samt jobb imorgon natt också. Så hör ni inget från mig under helgen, så vet ni varför... Kram på er

1 kommentar:

Ida sa...

Vilken fin transport ni har skaffat! Vilken tur ni hade med den :)
Hoppas allt är bra hos er, kramis!