15 november 2007

titt ut!

Jag blir själv otålig när jag gång på gång kikar in på någons blogg, och den aldrig blir uppdaterad. Den här veckan har jag själv varit lika dålig på att uppa. Men här kommer en liten uppdatering iaf på vad jag har gjort den här veckan, som för övrigt har gått swichfort.

Måndag morgon tillbringade jag i stallet. Hade morgonfodring och utsläpp av alla hästarna, och mockade och gjorde iordning mat till TC och Fresh, som jag har hand om mån och tis, för att Anna är borta. Jobbade mellan 12-18 som vanligt på DM. Det rullade på med städning av butiken och nya varor som fullkommligt dräller in och ska prismärkas, och prydligt placeras ut på lämplig plats i butiken. Ibland är det svårt att hinna med mellan kunderna. Direkt efter jobbet skyndade jag till stallet, för att rida med Lena. Vi hoppade i ridhuset, och hjälpte varandra.

Tisdagen såg väl nästan lika ut som föregående dag, med stallsysslor på morgonen och självklart prommis med Tippan. Hon är ju också med mig i stallet nästan varje dag. Hon tror nog att det är hon som äger det, för varje gång någon kommer för att sköta sin häst, och kliver in genom dörren, så passar hon på att skälla ut dem...liten och kaxig. På kvällen efter jobbet skulle vi rida ihop igen jag och Lena, men hennes häst Bally visade hälta. Jag hoppas hon snart är frisk igen, så vi kan trimma inför vårens tävlingar.

Onsdag morgon gick jag upp 05.30 och blev hämtad av Milla och Saija, goa kollegor från Falubutiken, för resa till Stockholm. Vi hämtade upp Erika på vägen, min goa kollega från jobbet, och styrde mot Upplands Väsby där vi spenderade dagen med utbildning i näringslära och säljteknik. Jösses vad man blir trött i "skolbänken" när man inte är van. Halv fem var vi klara och åkte hemöver, med ett stopp i Enköping för lite mat på den finfina restaurangen, Gyllene Måsen. Hade en trevlig dag med trevliga tjejer, och oavbrutet pladder hela resan! Haha!

Idag då, har jag longerat TC på morgonkvisten, medans Tippis sprang i ridhuset med Annas hund Malte. Innan jobbet lunchade jag med Lotta och Vincent på thai. På jobbet hade vi säljarbesök och varor i massor att ta hand om. Nä nu är det dags att sluta skriva och hopp i kojs, för imorgon jobbar jag både på dagen och på natten som vakt. Godnattkram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst hade vi 3vligt på kursen! Jag är oxå dålig på att uppdatera, men när sjutton ska man ha tid!!?? Kramis

m i l l a h . s e sa...

Hej gums!
Ja, är det något vi är BRA på så är det att bladdra!!!!! *haha* Det tar lixom inte slut......
KRAMAR!!!!!