17 november 2007

Julgal(n)a

Igår fixade jag stall och vovve innan det var dags att åka och jobba på DjurMagazinet. Slutade tidigare för att hinna åka till nästa jobb, som vakt på Lugnet i Falun. Dags för årets julgala med artister som Marcoolio, Linda Bengtzing, Sonja Aldén, The Temptations och Andreas Jonsson mfl. Mäktigt var att se festlokalen, som annars är idrottsarena, nu vara dukad för 3064 matgäster, med kandilabrar på alla bord. Två scener och stora bilsskärmar för att alla skulle kunna se artisterna. Utanför entén hade dom byggt ett jättetält, som fick agera garderob, och lagt ut röda mattan. Det bjöds på glögg som välkomstdryck i kylan bland många tända marschaller. Så långt är det fint och trevligt, men där spriten går in, går vettet ur... Vuxna människor på firmafest, jösses, jag säger bara det! Buffeérna såg snart grisiga ut, och dom dignande efterrättsborden, som jag gärna hade börjat mumsa ifrån, var efter en stund länsade, sen började supandet.

Vi hade trots att det var så många gäster, inte allt för många ingripanden. Några gripna, ett hjärtstopp, och den personen hade änglavakt, för denne delade bord med en läkare, som räddade dennes liv, en skallskada och förstås, som vanligt flera överförfriskade, som fick lämna lokalen.

Imorse var det bara att masa sig upp och åka och jobba igen. Har varit i stallet på eftermiddagen hos Tc. Hämtade lite Maxmat som middag och har slumrat lite på soffan till en film. Nu ska jag snart göra mig iordning för nattens vaktjobb. Tyvärr så jobbar jag imorgon på dagen också. Så jag lär vara trött imorgon eftermiddag. Dålig planering av mig... Gäsp! Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jo fulla människor brukar kunna vara rätt jobbigt... Nästan så de vuxna är värre än ungdomar, då de tror de har koll på sig själv.. ;) Vilken tur killen med hjärtstoppet hade då! Känns så bra att få höra sånt positivt :)
Hoppas det är bra med er i dalarna, och att du inte sliter ut dig på allt jobbande!
Kramis!

m i l l a h . s e sa...

Jaaa du! Fulla människor är inte alltid så trevliga.....

Fasiken vad du jobbat den här veckan!

Kram kram!

ErikaSH sa...

Jo det är ju oftast dom mest "fina" folken som ballar ur.. Skönt och va ledig idag iaf! Kram