04 november 2007

oväntat snöfall...

Det har varit en skön helg trots att vi har jobbat två nätter. Ungdomsdiscot vi jobbade på i Falun i fredags, var nog den lugnaste tillställning jag jobbat på, på länge. Stackars arrangören slet väl sitt hår när det bara dök upp en bråkdel av de gäster dom räknat med. Tolv vakter var vi och resten av personalen som också ska ha sin lön ändå. Så dom gick väl rejält back gissar jag. Jag hoppas dom har bättre lycka nästa gång. Dessutom började det att snöa nåt alldeles väldigt på kvällen och det höll i sig hela natten, så det var riktigt halt att åka hem med sommardäck...

Jag hann med att göra om lite här hemma på lördagen. Bytte gardiner i vardagsrummet och sydde nya matchande kuddöverdrag till kuddarna i soffan. Sen hade jag köpt lite nya ljuslyktor för värmeljus och en större ljusstake för vanliga ljus. Från att ha varit väldigt ljust och somrigt, blev det lite mera ombonat och mer färg, nu till vintern. Snart är det ändå dags för julpyntet och julgardinerna. Även om jag inte pyntar så mycket, så vill jag byta gardiner och lägga på lite dukar, och tända ännumera ljus, så det blir så där ombonat och stämningsfyllt.

Imorse sov vi länge, efter en sen natt som vakt på "Hela huset gungar". Vi hade ca 1400 gäster, och det var mestadels lugnt. Idag har vi fixat lite med hästlastbilen. Jag har målat fälgar och Darling har lackat huven. Vi tänkte sälja den nu och köpa hästtransport istället. Nu ska jag ha lite söndagmys i vårt omstylade vardagsrum, med tända ljus, popcorn och Pepsimax, och Darling förstås! Det är lyx det! Kram