26 november 2007

skön söndag & besiktning...

I söndags sov jag och min darling länge. Det var så skönt att få sova till man vaknade av sig själv, istället för av att klockradion startar. Vi behövde nog det efter två nätter med vaktjobb. Efter en sen frukost lastade vi in oss och hundarna i bilen och åkte till skogen. Vi gick i nästan två timmar, och hundarna som sprang lösa, var helt nöjda när vi kom tillbaka till bilen igen. Åkte förbi stallet på hemvägen och mockade åt både TC och Bally och fixade iordning deras mat. Tc fick vila, och bara gå i hagen hela dagen med sin tjej. Väl hemma igen åt vi mat och slappade på varsin soffa, och gjorde ingenting nyttigt alls, så skönt! Haha! Senare var det dags att inta lite näring igen, och vi köpte hem American takeawaypizza, mums!

Idag har jag och darling varit till Falun på morgonen och besiktigat hästlastbilen. Det var några grejor som behövde åtgärdas, och på hemvägen åkte vi förbi Volvo, för att höra vad det skulle kosta att göra det hos dem. När vi fick prisförslaget, som var hutlöst högt, tackade vi och gick därifrån. Jösses vad dom kan ta betalt! Nä vi får fixa det sjäv istället, antagligen till en bråkdel av det priset.

På jobbet gick tiden superfort idag. Fixade med hundfoder som kommit och satte ihop en stor papegojbur, som ska bli hem åt en goja som kommer imorgon. En gulnackad amazonpapegoja. På kvällen har jag varit till stallet och ridit, eftersom jag inte hann det på förmiddagen. Dessutom har jag varit riktigt jävla arg nu på kvällen. Det var längesen jag var så arg. Vill inte skriva vad det handlade om mer än att det var på vår fosterdotter jag var arg. Det är inte alls kul att behöva bli så där arg... Usch!

Nu känns det lite bättre när jag har fått skriva av mig lite och poppat goda popcorn, tagit ett stort glas kall Pepsi Max, och ska kolla på Sex and the city. Kram

3 kommentarer:

m i l l a h . s e sa...

Usch, hoppas du inte behöver vara arg så länge....
KRAMAR!

Anonym sa...

Usch, kan inte tänka mig storasyster speciellt arg, måste vara illa då!
Skönt med sovmorgon och en lugn dag med hundarna och mys hemma iaf! :) Man uppskattar verkligen det när man har mycket som pågår i vardagen! Kramar

Anonym sa...

Åhh ska ni få en goja till butiken??!! Vad ORÄTTVIST! :-)

Saknar vår lilla Laban sååå...

Kramiz!