22 september 2007

tävlingen gick bra, men...

Jag och E gick upp imorse och käkade frukost och gjorde iordning matsäck att ta med på tävlingen. Packade ihop våra saker och lastade in oss i hästlastbilen. På väg ut till stallet kändes den konstig att köra, och jag funderade om handbromsen kunde ligga på eller om det bara var för att det blåste så mycket ute. Väl framme vid stallet konstaterade jag att vänster bakdäck hade punktering. Stor suck! Började ringa runt till dom jag kände som hade transport, om jag kanske kunde få hyra deras släp, men alla var upptagna eller trasiga eller fulla med skräp. OK hade sina uthyrda, nån skulle köra en svets i sin osv. A kom ut till stallet och han skruvade av hjulet och medans knoppade jag manen på TC, om det kanske kunde lösa sig med transport. När det inte fanns några andra utvägar, var jag fräck nog att åka bort till en liten hästgård längre bort, där jag sett att det brukar stå en transport. Jag förklarade situationen och dom lånade genast ut sin transport till mig. Plockade bara ur duschkabinen som stod i och satte i mellanväggen och bommarna igen. Tur att det finns hjälpsamma och snälla männinskor!

Tillbaka till stallet och lastade hästen och grejorna och for iväg till tävlingarna. I tid dessutom! I första klassen fick jag 55,52% och han kändes inte så fin och luftig som han gjort tidigare i veckan. Det var 28 startande i den klassen och jag hamnade iaf över mittenstrecket poängmässigt. Nästa klass började och dom flesta ekipage som ridit fick lägre procent i den här klassen gemfört mot föregående klass. Ops, tänkte jag, vad gör jag här, det blir jumbolimpa till mig i den här klassen. Red fram igen, och nu kändes han bättre i formen. Fick upp honom lite mer i nacken och bättre påskjut i rörelserna. Det gav resultat, för jag slutade på 56,58% i denna klass, och är jättenöjd! Var bara fyra placeringar, men jag tror jag hade hamnat på sjätte plats annars. Skönt att åka hem nöjd från tävlingen iaf, med tanke på allt krångel innan också.

Nu ska jag vila lite för inatt är det vaktjobb igen och imorgon, jobb på DjurMagazinet på dagen. Nattens jobb på Cozmoz gick bara bra, och vi fick massor med beröm från två föräldrar, vars barn vi tog hand om för hon var full utanför, och ringde föräldrarna så dom fick hämta henne. Kul att få beröm och uppskattning för det man gör, trots att vi bara gjorde vårat jobb. Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Roligt att dressyren gick vägen! :D Så jobbigt med lastbilen, sånt där kan ju förstöra hela tävlingen om man har otur.
Kramar!