24 september 2007

härlig uteritt...

Imorse åkte jag och Tippis till stallet, där vi mötte upp Anna och Malte, Annas söta hund. Vi tog in Tc och Fresh och gjorde iordning dem för en ridtur, och red upp i Sörboskogen. Det var helt underbart skönt höstväder, och vi red ca en och en halvtimme, och galloperade på dom fina sandstigarna. Mitt i skogen träffade vi på husse också, av en slump, som var där och tränade med Nova och Micro. Tc var riktigt modig idag och gick först nästan hela tiden. Till och med när Fresh och han var livrädda för en svart plastsäck som låg mitt i vägen, så gick han fram och förbi, och visade sig på styva linan. Däremot blev dom inge rädda när det flög en helikopter alldeles ovanför deras huvuden, på låg höjd. Hästar är rädda för så konstiga saker!

Efter stallvistelsen åkte jag hem och duschade och bytte om för lite lunch på stan, med darlingen. Vi käkade på chinarestaurangen, och efter det tog vi en liten runda på stan och kollade in höstmodet. Var förbi jobbet också och handlade hästmat, som jag glömde igår när jag ändå jobbade. Nu ska jag gå långpromenad med min goa Tippis, och ikväll har jag insläpp i stallet. Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att man inte kan gömma sig någon stans. Puss från din man.

Nutti sa...

Svar till min man:
Haha, nej jag letar på dig var du än är...
Puss på dig

Stolt Mamma sa...

Hmm..nästan lite stalkervarning på dig Sofia, låt nu stackars Anders få vara ifred nån gån! =)
Se nu till att ha lite roligt åt mig också i helgen!!Saknar er alla på jobbet.(okej kanske inte ALLA, men alla som inte är korta, tjocka och luktar svett...)

Nutti sa...

Svar Lisi:
Haha, ja jag får hejda mig...
Vi ska ha roligt åt dig också, men inte så länge till, för snart drar vi med dig ut. Miss U to! Kramen