11 september 2007

tävla med feber...

Sov dåligt hela natten till söndagen, hostade och feberyrade. Vaknade med feber och mådde som ett utskitet äppelmos... Eftersom jag var anmäld till tävlingen åkte jag ändå, hade jag inte varit anmäld hade jag utan tvekan stannat i sängen och dragit täcket över huvudet.

Väl på tävlingen hade jag faktiskt ingen ork alls, tänk att man kan bli så däckad av förkylning. Orkade inte ens vara nervös. Första klassen kom jag runt med två stopp, som var helt mitt fel. Andra klassen var jag ännu tröttare och vägrade ut mig på femte hindret. Men dom fyra första sprången gick bra...*ler* alltid något. Nej, jag skulle inte ha åkt, men jag hoppas det känns bättre nästa helg, om jag hinner bli frisk vill säga.

Har varit sjukskriven måndag, tisdag och det verkar bli någon dag till. Är inte ett dugg bättre idag nämligen. Det är ju så fruktansvärt tråkigt att vara sjuk och bara ligga på soffan och snörvla, få röd näsa av alla snytningar, och ha feber, ena stunden fryser man som en tok, andra stunden svettas man som en galning. Ja, ni vet! Nu har jag fått klaga en stund iaf, så ni förstår hur synd det är om lilla mig, haha! Nä, nu ska jag återgå till soffan och bädda ner mig. Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, vad tråkigt :( Det är lätt att vara efterklok, men nästa gång ska du se att det går vägen (bara du är frisk :) Kram

Anonym sa...

Usch och fy för förkylning! Har känt att den är på g ett bra tag nu, men har klarat mig hittills. Snopet med tävlingen, du får ta och krypa på dig så ska det nog gå bättre nästa gång! Kramar