13 september 2007

dötrist...

Nu har jag varit sjuk sen i söndags. Kan det inte vara nog nu?! Det är ju dötrist att bara ligga här som en dö sill i soffan och glo på alla TV program. Det enda som rör sig är zapp-tummen. Jag är iaf bättre. Har sluppit febern i två dagar och sluppit snyta min röda näsa så mycket, den behöver en snytpause. Hostan däremot är motsträvig och vill gärna vara med ett tag till. Är nog ingen idé att satsa på att jobba imorgon, nu väntar jag till måndag så jag är helt frisk och pigg. Usch gillar inte att vara borta från jobbet så här länge, förutom när det är semester vill säga, den är ju alltid för kort. Jag var ju mitt uppe i ommålning och omskyltning av skyltfönstren, och ville göra klart det, när jag blev sjuk. Beställningarna lämpade jag över på Erika och Lotta.

Var ut till hästarna i morse halv sju, för jag hade morgonfodring. Efter utsläpp av tio hästar och mockning till TC och Fresh var jag helt slut, och åkte raka vägen hem och bäddade ner mig i soffan igen. Longerade TC mannen igår, han har ju stått måndag och tisdag, pga att jag var sjuk, men ska jag lyckas tävla på söndag måste han ju röra sig lite, men någon hoppträning ikväll för Terese, kan vi glömma.

Min strategi på söndag är att hänga på honom en fegrem runt halsen och bara visa honom framåt utan att fegta i honom före hindren. Eftersom han inte tar tag i hindren själv utan lyssnar på minsta lilla tvekan från mitt håll, så ska jag försöka visa att han ska framåt i alla lägen. Jag får hålla mig i halsremmen och mata på med skänkel och säte. Förhoppningsvis har jag fått lite mer energi till söndag, än jag hade förra helgen, med feber och allt. Kram

4 kommentarer:

Stolt Mamma sa...

Nej men nu får du väl minsann bli frisk tycker jag!Krya på dig!

Anonym sa...

Vi saknar ju dej på jobbet ju.. Se till o va riktigt frisk till nästa vecka nu!! Kram

Anonym sa...

Usch jobbigt att vara sjuk, men alla verkar vara det nu :( Hoppas du mår bättre när det blir tävlingsdax och att det går bra! :) Gå ut stenhårt och öka hela tiden a la vår daddy cool :)
Kramar!

Nutti sa...

Svar Lisi:
Tack så mycket stumpan! Kram

Svar Erika:
Åh, vad ni e gulliga som saknar mig! Kommer med friska tag på måndag. Kram

Svar Ida:
Haha, ja vår pappa kan till och med skänkla i yttervinkeln, som sagt... Kram