08 september 2007

aj i halsen och snörvel...

Åh, jag vill inte bli förkyld. Kan man inte bara vägra?! Började under dagen med halsont och nu har näsan börjat rinna också. Det är dötrist att bli sjuk och jag har inte tid. Både A och pojkarna har ju varit sjuka, i flera omgångar, så det är väl min tur. Jag ska iaf iväg och tävla imorgon, och om jag förtränger förkylningen så kanske den försvinner... Hoppas går ju.

Nu på kvällen har jag och E och lilla Tippis varit i stallet. Jag red en stund och rullade över några småhinder. Gick inge bra alls idag och jag är faktiskt lite nervös för morgondagen, absolut inte över hinderhöjden eller så, utan just för att det är tävling, och jag vill prestera bra. För jag blir så besviken på mig själv om det inte går bra. Istället för att rycka på axlarna, och säga, jag gjorde mitt bästa, men det räckte inte riktigt hela vägen den här gången. Bättre lycka nästa gång.

Tvättade TC efter ridpasset och smörjde sadel och träns. Imorgon ska både min goa vän Mia och E följa med mig. Trevligt med sällskap! Mia är duktig att fota och ska träna på att fota mig när jag hoppar. Det får hon så gärna, för blir det någon bra bild, så är det ju så roligt att ha. Hoppbilder är ju rätt svåra, att fånga den där lilla stunden i luften över hindret. Nä gott folk, nu ska jag äta lite popcorn och dricka Pepsi Max, sen är det sova som gäller. Hör av mig imorgon om hur det har gått... Kram

Inga kommentarer: