08 september 2007

stallkompisar...

Hela dagen på jobbet igår, gick jag och väntade på att Lena skulle ringa och säga hur det hade gått med besiktningen av hästen. Framåt halv fem kunde jag inte hålla mig längre, utan ringde till Lena. Skulle hon vara ledsen och utan häst, eller skulle hon vara överlycklig, med en ny häst i boxen?! Det första hon sa var, -Ja, men då är det bara att hitta en sadel då, så vi kan sätta igång, haha! Ååå, vad roligt att det gick som det skulle. Nu är vi stallkompisar och det ska bli kul att rida och träna ihop. Grattis stumpan!

Mockade på morgonen åt TC och Fresch, har hand om henne nu en vecka när Anna är bortrest, och gjorde iordning deras mat. Åkte och jobbade mellan 12-18 och direkt efter jobbet åkte jag hem och bytte om och köpte med mig mat ut till stallet, till mig och Lena. Hon pysslade såklart med sin nya stjärna, Bally, och gjorde henne fin i man och svans. Vi käkade och pysslade i stallet som två små fjortisar, så mysigt så! Jag red dressyr på utebanan, och han kändes fin.

Nu på morgonen har jag och Lena haft morgonfodring och utsläpp. Vi mockade och gjorde klart, och sen åkte vi och åt frukost. Snart ska jag iväg och jobba, och ikväll ska jag tvätta TC, för imorgon är det tävling. Kram

2 kommentarer:

- sa...

Hej. Ååh vad skojigt för Lena, ja för dig också att få en till stallkompis :) Kommer de nå kort på den nya stjärnan snart? -spännande- Då blir det vi tre som får åka runt på tävlingar nästa år då :)

Nutti sa...

Svar Hanna:
Jag ska försöka komma ihåg att ta med kameran till stallet. Ja, visst e det roligt, hoppas vi kan hänga på meeting såsmåningom. Skoj skoj! Kramis