17 september 2007

Nu är han dyr igen...



Mattes hjärta är förlåten! Idag var TC underbar att rida. Till skillnad från igår... Red dressyr och trimmade på inför dressyrtävlingen i helgen. Han var mjuk och följsam, och arbetsvillig framför allt. Förvända galoppen gick som en dans och likaså skänkelvikningen. Fattningarna var bra och vi fick till några ökningar, så ny är han dyr igen *ler*. Hela veckan förutom torsdag blir det dressyrtrim. På torsdag hoppar vi för Terese som vanligt. På lördag är tävlingen och jag rider LB:1 och LA:1. Ska bli kul att få en bedömning, så man ser vad man ska jobba vidare med med. Har ju inte alls satsat på att trimma dressyr i år, så jag räknar inte med bra resultat. Ska bli riktigt kul att tävla dressyr nu, var ju ett år sen sist.

Har jobbat idag, och det gick bara bra. Skönt att vara tillbaka efter sjukveckan. I morse gick jag och Tippan långpromenad i höstsolen, och det var riktigt skönt ute. Nu är det dags att sova så jag orkar masa mig upp imorgon. Kram

4 kommentarer:

m i l l a h . s e sa...

Ooooh! Lycka till i helgen!!!
Vart ska ni nånstans?
KRAM!

Anonym sa...

Det kanske är så att han vill vara en dressyrhäst istället, lilla TC. :) Har du startat A:1 med honom förrut? Lycka till!

Anonym sa...

Mysigt med fint höstväder. Här har det varit kanon idag och jag har t o m varit ute och övningskört :)
Roligt att träningen gick bra nu, och jag håller tummarna inför tävlingen!
Hoppningen är ju så mycket roligare, men dressyren är ju ett måste för att få hoppningen att gå fint :)
Kramis!

Nutti sa...

Svar Milla:
Tack stumpan! Vi ska till Säter och tävla. Kram

Svar Hanna:
Hej syster söt! Nej det är debut i LA:1. Kram

Svar Ida:
Hej syster söt! Ja måste det vara höst, kan solen skina iaf. Det behövs att du håller tummarna *ler* Lycka till med körkortet nu. Kram