19 september 2007

Dressyrträning...

Igår morse tog vi oss en skön och frisk, men solig höstpromenad i Sörboskogen. Hundarna verkligen älskar att springa av sig i skogen. Vi gick runt sjön, men tog en liten omväg för att Nova inte skulle bada. På tillbakavägen kikade vi på ett hus till salu vid en sjö, men det var inget fint hus och inget roligt läge, så det var inte intressant. Vi bor ju bra här, där vi bor nu, men dyker huset med sjötomt upp som vi bara måste ha, så flyttar vi.

Jag och A åt lunch ihop på thaien innan det var dags för mig att jobba. Vi hade fått mycket varor på jobbet, så det var prismärka och ut med varorna som gällde dagen lång. När jag slutade kom darlingen och hämtade mig, och vi gick till Bakfickan och käkade. Man får passa på att mysa när man är barnfri.

Direkt när vi kom hem igen åkte jag till stallet och red dressyr på TC. Lena kollade medans jag tränade på programmen, och det gick jättebra.

Idag är jag ledig och har ridit dressyrträning för Anneli. Solen har visat sig hela dagen och jag red nästan hela passet ute, förutom själva programridningen, som vi tränade på inne i ridhuset. Fick massor av beröm från Anneli, och det kändes finfint idag också. Hon tyckte jag skulle hoppa över hoppträningen imorgon och bara dressyra den här veckan. Det är nog klokt så vi kan fokusera.

Ikväll har vi personalmöte på jobbet, och direkt efter det ska jag till stallet och ta in alla hästarna. Nu ska jag ta Tippan på promenad. Kram

Inga kommentarer: