18 augusti 2007

typiskt...

När jag åkte till stallet efter jobbet idag, för att ta hand om TC, upptäckte jag att han hade fått sig en spark eller gjort sig illa på något annat sett. Han hade avskavd päls på sidan av huvudet och precis vid mungipan hade han två sår. Gjorde rent dom och smörjde, men han visade sig vara öm i mungipan, och det är ju där som bettet ligger, så det var bara att ställa in dagens longering. Fick även ställa in morgondagens dressyrträning för Anneli, så det där får läka ordentligt först. Typiskt när man kommer igång med träningen.

Sen tog jag med mig pojkarna till tivoli på stan och åkte en massa karuseller. Jösses vad det är kul att åka, det växer man tydligen inte ifrån. Efter snurriga karuseller och sockervadd var det dags att åka hem. Kul att göra nåt sista helgen innan skoldags på måndag. Måste köpa kläder till alla tre innan måndag också. Pojkarna har ränt iväg på längden i sommar och både byxor och tröjor är för korta. Det är väl kul att ha lite nya kläder till skolstart också. Men det får nog bli på söndag vi åker till Kupolen, för imorgon ska jag åka iväg och rida Louises hästar, och på kvällen är vaktjobb som gäller. Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så tråkigt med TC :( Hoppas han kryar på sig snabbt iaf! Minns det där med att köpa lite nya kläder och väskor inför skolstrterna när man var liten... Man växte ju så väldigt då :P Tänk om jag kunde få växa några cm till, så jag kom upp till din längd iaf! :)
Kramis

Nutti sa...

Svar Ida:
Tc mannen läker så det knakar, det var ju små sår men dom va på fel ställen om man säger så. Du behöver inte en cm till, du är alldeles lagom! Pojkarna ska väl bli stor som sin far, så det är klart dom växer ur kläderna, hihi! Kram