18 augusti 2007

hoppa, hoppa och hoppa...

Imorse åkte jag och Tippan till Djura och Louise och hennes söta nakenhundar. Tippan fick hälsa på både nakenfisarna och Jack russeln. Mest nyfiken var hon på valpen som var nyhemkommen, och så söt med sin lugg. Vi tog in två av hästarna som vi gjorde iordning. Först red vi ut i skogen en vända och värmde upp. Härligt med sandvägar och solen som har visat sig hela dagen idag. Vi red bort till en gräsridbana där jag hoppade båda hästarna under Louise instruktioner. Jösses vad nyttigt det var att sitta på två nya hästar och få hoppa lite. Jag ramlade av också när vi kom helt fel en gång på hinder, så nu e jag tokblå på smalbenet, haha! Det är så sällan man ramlar av nu för tiden, så det är lite nyttigt att träna på det också...*ler*

Körde hem och hämtade hackamooret och åkte till Tc i stallet. Provade det och såg till min förtjusning att det inte låg i närheten av TC´s sår vid mungipan. Bra, för då var det bara att rida. Jag hopptränade på utebanan och det gick kanonbra! Nu är det bara att träna på och kämpa vidare med mina olater vid anridningen. Jag kan ju, måste bara visa det också....hmm....lättare sagt än gjort, men jag ska göra allt för att bli bättre.

Vi åkte ju karuseller igår och jag är helt blå på vänster sida bakom axeln och på armen efter en av dom där åkattraktionerna. Jag känner mig onekligen lite mörbultad idag, dessutom har jag fått ridblåsa, modell större, på fingret som svider, haha! Ja det är bra man känner att man lever! Nu ska jag vila och sen ska jag jobba natt som dörris (vakt) Kram

Inga kommentarer: