16 augusti 2007

Jobb och hoppträning...

...är vad jag har hunnit med idag. På förmiddagen var jag bara trött och sov länge. Blir trött när det regnar och är lågtryck. Tippan fick följa med husse och storvovvarna till skogen på em, när det slutat regna, så vi slapp gå promenad i regnet. Stoppade mig i duschen och åt lunch innan jag åkte till jobbet. A hade gjort jättegoda gyros med sallad och gräddfil och strimlat kött. På jobbet var det som igår. MASSOR att göra inför helgens kampanj. Men idag blev vi nästan klara med alla bestyr, resten hinner vi imorgon.
Efter jobbet skyndade jag mig till stallet och gjorde iordning Tc och styrde lastbilen mot Bäckan, för hoppträning. Idag var en gammal bekant med, Louise, på min inrådan. Hon har bott i Luxenburg i flera år och jobbat med att tävla hopphästar där. Hon har fyra hästar här hemma också och var hemma på semester från Luxenburg, och ville hoppa för någon. Kul att se henne igen, och på lördag ska jag dit och rida hennes hästar. Idag red hon en 18 årig valack som gått 150 i Luxenburg. Hon ska också vara med på Louise Haaga kursen samtidigt som mig. Kul kul!
Hoppträningen gick ganska bra. Vi hoppade trekombinationer och red olika linjer och tränade på små volter och att hästarna skulle vara följsamma. Fick mycket beröm idag för min hand som blivit mycket bättre. Det var kul! Men jag får traggla på med att hålla mig kall även när vi kommer lite fel, och sluta ratta så mycket. Men man lär så länge man lever. Har ridit i 27år nu, men ibland känner jag mig som en nybörjare, haha! Nu ska jag sova och drömma att jag blir en fullfjädrad ryttare *fniss* drömma går ju... Kram

Inga kommentarer: