22 augusti 2007

två dagar har gått...

...och jag har hunnit med en hel del. Igår tog jag och Tippan en timmes promenad efter frukosten. Vi gick våran favoritrunda runt kovändan. På tillbakavägen mötte vi flera skolklasser som hade någon tipsrunda i skogen. Dom var ju inte direkt skogsklädda eller klädda för gympa, då många av tjejerna kom i skor med klackar och fina kläder, balanserandes på spångarna. Jag hörde många: -Ååå, titta vilken söt hund, så jag sa till Tippis att bara njuta av uppmärksamheten, haha!

Sen var det lunchtajm och jobb som gällde fram till klockan sex. Darlingen hade gjort så god chili concarne med turkisk yoghurt till och vitlöksbröd i ugn. O kom hem senare, han har blivit Pandaförsäljare, åt världsnaturfonden, och hade varit ute och sålt. I år riktar dom in sig på att hjälpa isbjörnarna, och O ligger på och säljer som en liten tok, men mest för att dom fina premierna lockar, tror jag. *ler* Jag och E och Tippan åkte till stallet efter maten, för att jag skulle rida TC. Red dressyr på hackamooret. Nu kan jag byta tillbaka till vanligt tränsbett igen, för mungipan där han fick sparken, har läkt.

Idag onsdag har jag varit ledig. På morgonen klockan åtta åkte vi till Falun på möte. Vi var klara där lagom till lunch, och åkte ner på stan i Falun för att äta. Kikade in på DjurMagazinet först och sa hej. Tyvärr jobbade inte Milla. Åt buffé på thai/kinarestaurangen innan vi for hem igen.

Hämtade Tippan och styrde kosan mot Linghed, utanför Svärdsjö, till Lena och Andreas. Dom har kenneln Mr and Mrs och föder upp dvärgpinschrar, och dessutom har dom valpar nu som jag bara fick lov att se. Så himla jättesöta så man bara vill nypa på dom, gah! Vi umgicks och fikade, snackade skit, lagade mat, och hade trevligt. Tusen tack för en trevlig dag och för god mat. Ni e så goa! Tog en liten promenad till sjön och tog oss ett dopp i värmen. Ja, för idag var det både vackert väder och ledigt för min del, kors i taket!

Nu på kvällen har jag och darling gått prommis med doggsen och varit ut och gett TC kraftfoder. Han fick ha vilodag idag, men imorgon kväll är det hoppträning i Bäckan igen. Sovadax, kram.

Inga kommentarer: