24 augusti 2007

kämpig hoppträning...

Igår torsdag började jag dagen med promenad med Tippan. Det är ju så skönt väder nu med värme och sol, så man måste passa på att vara ute så mycket man bara kan. Lite jobbigt att stå inne på jobbet och kika ut på det vackra vädret. Speciellt då min semester bestod av typ tre soliga dagar... Jobbade mellan tolv och sex, och åkte direkt hem och bytte om till stallkläder. Tog lastbilen till stallet och gjorde iordning TC för hoppträning. Han hade gjort sin sedvanliga dammrullning, och såg ut som ett dammoln hela han. Inte läge att duscha honom när träningen börjar en timme senare. Så jag tokborstade honom så han så någorlunda fin ut.

Träningen gick inge vidare den här gången. Jag bara krånglade en massa i onödan. Nu har jag fastnat helt, i vad som känns som ett djupt krondike. Det kommer att lossna snart, men just nu är det kämpigt värre. Bara jag gör rätt så är Tc också duktig. Ja många språng var bra också, men dåligt flyt överlag. Grrr...jag blir så frustrerad.


Mulle in action...så söt!

Var ut till stallet imorse och pysslade med TC och duschade honom. Han var så fin ända till jag släppte honom i hagen igen, för då hägrade dammgropen. Rulla på båda sidorna, noga och gnugga in huvudet omsorgsfullt. Så typiskt, haha!

Nu har jag precis jobbat klart på DjurMagazinet, och ska iväg och jobba som vakt på Cozmoz ikväll. Imorgon har jag tagit ledigt på dagen och ska iväg på hopptävlingar hela dan. Kram

Inga kommentarer: