30 augusti 2007

Tc är halt...

Red ju dressyr i tisdags kväll, och det gick riktigt bra mot slutet av ridpasset. Fixade i stallet en stund efteråt, och var väl inte klar förän halv tio på kvällen. På onsdag morgon ringer Anna till mig, som hade utsläppet, och säger att Tc såg halt ut när hon släppte ut honom. Nej, inte nu när vi ska på kurs i helgen och allt, tänker jag. Mycket riktigt visar han hälta när jag kollar honom en stund senare. Min goa vän Lena hjälpte mig sen efter jobbet att kolla hältan igen, alltid lättare att vara två. Vi kom fram till att det verkar vara muggen i vänster karled, bak som han reagerar så kraftigt över. Nu hägrar våtvärmande omslag och massa trix och fix, och jag håller fortfarande tummarna för att han ska vara symtomfri på lördag morgon, så vi kan åka på kurs. Nu måste jag på apoteket och införskaffa lite grejor för läkningsprocessen. Hej så länge. Kram

Inga kommentarer: