31 augusti 2007

Jippi!!!

Tc är ohalt och det blir kurs i helgen, trots allt. Men det var på fisans mosse att han skulle hinna bli frisk. Eller frisk och frisk, jag menar att han inte skulle känna obehag av muggen, och därför halta. På torsdag kväll fick jag hem en lösning från ATG kliniken som man ska göra våtvärmande omslag med, runt muggen i karleden, som tydligen skulle vara så himla bra. Ja tänkte jag allt är värt att försöka med för att få Tc att inte ha ont. Hade kollat honom både morgon och kväll, och han var rejält halt. Gjorde omslaget, som han fick ha över natten till fredagen. Åkte ut i morse och longerade honom, och hör och häpna, han visade ingen hälta alls! Sen åkte jag tillbaka efter jobbet och kollade honom igen, och mycket riktigt var han ohalt, så jag red honom ett pass och han kändes kalas.

Ringde direkt Lena, som ska följa med oss till Mora på kursen, och berättade den glada nyheten. Tc fick sig en rejäl tvätt och ett nytt våtvärmande omslag, så håller jag tummarna att han är lika fin imorgon. Jag har massor att packa också, som tur var jag lite förutseende och smörjde utrustningen, ifall vi skulle komma iväg. Kommer nog med lite bilder efter helgen. Ha det gott. Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Så skönt att det gick över så fort! Inte skoj när de blir halta, gör ju så ont i en själv när man ser dem stappla fram :(
Hoppas kursen i helgen har gått bra och att inga spår av hälta har synts! Kramar