28 augusti 2007

nytt regntäcke...

Var till stallet på morgonen och släppte ut dom små kusarna. Tc såg såg ut att vara nöjd och utvilad, efter en natt inne. Säkert riktigt skönt för dom att sova inne nu, efter en sommar ute. Det är ju alltid något att hålla koll på utomhus, så det blir väl inte lika mycket sömn för dom där. Mockade och fixade maten, och sen for jag hem igen. Duschade och gjorde mig iordning, och åkte till Aubiose hästsportbutik. Träffade på min gamla stallvärdinna där, så vi pratade en stund. Köpte ett nytt regntäcke till Tc från Three Horses. Han har bara ett tunt regntäcke kvar då ett har gått sönder. Sen fick han lite pälsglans också, tycker Foxfire är den bästa att reda ut svansen med. Skulle behöva åka på Hööks och handla sprayschampo också, den är perfekt när man ska på träning och dom är lite dammiga, och man inte hinner tvätta dem. Borsta, spraya och borsta igen, och vips, finfina!

Nu har jag jobbat klart för idag, och har precis ätit mumsig korvstroganoff med bulgur, som darlingen lagat, lagom till jag kom hem. Så nu återstår ridning och promenad med Tippis, och sen är det väl mörkt om jag får gissa. Måste hinna städa carporten också med alla mina hästgrejor, men det får bli en annan dag tror jag. Hej så länge. Kram

Inga kommentarer: