08 augusti 2007

skriv nåt...

Jag och Anna tog våra hästar på en lång tur i skogen i morse. Åh, vad Tc gillar att få komma ut, bara han har sällskap av en annan häst. Han tycker nämligen att det är väldigt läskigt ibland, och då är det tryggt att gå bakom den andra hästen och fega. Men mellan varven visar han sig på den styva linan, och går först som vilken världsvan häst som helst. Speciellt mysigt tycker han nog det är att ha sin egen tjej med sig, Fresh. Efteråt fick dom varsin härlig dusch, innan dom båda rullade sig väldigt noga i dammet i hagen.

Jag var ju också väldigt svettig efter ridturen och när jag kom hem bestämde vi oss för att åka till Dammsjön för ett dopp i plurret. Vovvarna fick också följa och både Nova och Micro simmade för fulla muggar efter samma pinne och jagade varandra i vattnet. Det var så skönt att simma och svalka sig. Tippan fick sig en simtur, och hon är ju för söt, för när man bär ut henne ovanför vattenytan så börjar hon simma i luften. Jag skrattar varje gång, för hon är så gullig.

Efter en sen lunch åkte jag, E och Tippan för att hälsa på Fredrik och Filippa och deras bebis, Rasmus. Han fick en liten present av oss, och vi beundrade den lilla krabaten innan vi åkte hem igen. A var på hojklubben och O med en kompis. Y hon är och hälsar på i Stockholm den här veckan. Jag passade på att se några avsnitt av sommartorpet på webb TV, som jag missat. Bra det där med webb TV.

Jag måste bar få passa på att vädja till dom kära besökare som tittar in på min sida, jag blir så himla glad om ni skriver ett litet hej, eller en rad. Ni får så gärna vara anonyma om ni vill, men det är så skojsigt att kolla om man fått ett litet meddelande. Då vet man liksom att någon läst vad man knåpat ihop. Ja ni vet. Ha det så bra nu så skriver jag nog imorgon igen. Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

ååh, sötis Tippan! Lika bra att börja simma innan man hamnat i vattnet :)

Nutti sa...

Svar Hanna:
Ja det gäller att vara på den säkra sidan, så man inte får kallsup. Haha! Kram