10 augusti 2007

redan fredag...

Både den här dagen och hela veckan har gått fort. Tyckte nyss det var måndag och ny arbetsvecka, och sen swisch, redan dags för fredag! Imorse tog Tippan och jag oss en långpromenad i värmen. Först åkte hon med när jag tankade hästlastbilen för kvällens hoppträning. Promenaden tog ungefär 1 timme, och sen var det dags för lite lunch, innan jobbet. Vi har haft mycket varor att ta hand om idag, flera pall, men inte så överdrivet med kunder. Ventilationen var paj igår när jag var ledig så dom hade svettats, men idag var det bättre. Direkt efter jobbet åkte jag hem och bytte om till ridkläder och slände i mig en macka innan jag skyndade mig till stallet. Tc såg ut som en dammig lerhög när jag ledde in honom från hagen. Typiskt när man har bråttom, men det var bara att borsta och svampa av honom, och sen lasta. Träningen för Terese gick faktiskt riktigt bra. Mycket mer nöjd nu än förra gången.

Tippis

När jag kom hem igen sent om sider, hade älsklingen städat hela huset och tänt en massa ljus. Så himla mysigt att komma hem till ett städat hem. Nä nu e det sovadax! Kram

Inga kommentarer: