07 augusti 2007

miniryttare...

Igår var det dags för jobb igen, men innan jag började var jag till stallet. Red dressyr på Tc på utebanan. Han blev svettig och fick duscha efteråt. Inte så tacksamt att duscha honom dock, för så fort han kommer tillbaka ut i hagen, letar han på närmaste gräsfria fläck, och rullar sig noga på båda sidor i dammet. Sen tycker han att han är komoflerad och fin. Vi har lite olika uppfattning han och jag, om vad som är fint, haha! På jobbet hann vi med en hel del. Vi gjorde om på hundlek och bytte plats med bärväskorna. Blev mycket bättre än innan. Efter jobbet åkte jag hem och gjorde mig iordning för middag. Klockan åtta träffades vi från butiken tillsammans med falubutiken och Anders från Royal Canin för middag på Broken Dreams. Vi var tio stycken och hade väldans trevligt, och åt förrätt, varmrätt och efterrätt, och snackade skit. Vid elva ville restaurangpersonalen hem, så vi sa godnatt.

Tisdagen började jag med en långpromenad med Tippan. Vi gick, vad vi kallar kovändan, för att man passerar genom två stora kohagar bla. Sen fortsatte vi en lång bit till. Det var varmt redan på morgonen och både jag och Tippis svettades. Väldigt skönt efteråt när man kommit hem och fått duscha. Gjorde mig klar för jobbet och handlade lunch på Coop innan jag började. Det underbart varma vädret, som självklart lyste med sin frånvaro på min semester, gjorde att vi inte hade allt för många kunder idag. Det var iofs bra, för då hann jag och Linnéa göra om ännu mera på hundavdelningen. Det blev riktigt bra och vi får mera plats för flera varor. Det gäller att komma på hur ytorna ska användas på bästa sätt. När jag kom hem från jobbet hade darlingen grillat grillspett, mums mums! Sen var det dags att åka till stallet och rida. Mia och Nora kom och gjorde oss sällskap. Lilla Nora 1,5 år, är nog född till hästtjej. Helt orädd för jättestora Tc och både borstade och hjälpte till med att kratsa hovarna. Väl ute på ridbanan, var tanken att hon skulle kolla på när jag red, men Nora hade andra planer. Hon började storgrina när jag red iväg på banan. Hon skulle också rida, så det så! Och det fick hon. Lättlärda är dom också, dom små krabaterna. Hon lärde sig säga proo, när hästen ska stanna, och smacka när hästen ska gå. Sen höll hon i tyglarn hela tiden också. Det blir nog ryttare av henne. Nu är det sovadax, men imorgon hoppas jag på finväder, för då är jag ledig. Kram

Inga kommentarer: