19 augusti 2007

skön söndag...

Vi jobbade ju som sagt inatt, så det var skönt att sova ut imorse. Var bara upp vi nio och gav hundarna frukost och släppte ut dom en sväng, sen gick jag och la mig igen, och somnade om. När vi vaknade till igen städade vi undan lite och körde en tvätt och en disk. Eftersom det var lunchdags tog vi pojkarna med oss och åkte ner på en av thairestaurangerna och åt lunch. Vi satt på uteserveringen och det var supergott. Jag åt fem små rätter och A och pojkarna åt fyra små rätter. Efter det var dags för ett besök på Kupolen. Vi handlade nya jeans till pojkarna, och höstjackor, två par skor var, ryggsäckar och skolgrejor.

När vi kom hem igen vilade vi en liten stund, och sen gick jag och Tippan till Shell och lämnade tillbaka filmen, pojkarna såg igår kväll. Hade planerat att gå hem efteråt, men vädret var sagolikt skönt, så vi promenerade vidare. I två timmar närmare bestämt. Gick nya vägar som jag inte riktigt visste var dom ledde, och nyfiken som jag är fortsatte jag för att kolla runt lite. Hittade flera hus med älvtomt, som jag gärna skulle bo i själv. På vägen tillbaka kom dessa söta kreatur fram för att hälsa, så jag halade upp mobilen och knäppte ett kort.


Visst är dom söta!

Jobb imorgon igen, men nu är det inte lika kaotiskt med varor, utan man kan koncentrera sig lite mer på kunderna istället och lite städning förstås. Nu ska jag se lite TV med darlingen och sen hopp i kojs. Kram

Inga kommentarer: