13 augusti 2007

skön dag...

Igår hade vi en sån där riktigt skön dag. Först sov vi länge, utan att väckas av klockan. Sen tog vi och lastade in doggsen i bilen. På vägen till skogen stannade vi på Shell och käkade Cheese dog meny. Darlingen släppte av mig vid stallet innan han fortsatte med hundarna till skogen. Jag longerade Tc och bytte vatten i hagen. A hämtade upp mig och vi åkte och hyrde två filmer och köpte smågodis. Parkerade oss i soffan ända fram till kvällen. Såå himla skönt att bara få slappa.

På kvällen duschade vi och gjorde oss iordning för att gå ut och äta. Hamnade på rastaurang, Malu som vi inte hade ätit på tidigare. Dom hade italiensk meny men även lite blandat. Vi blev båda glatt överraskade av både maten och den trevliga personalen. Vi slog till med förrätt, varmrätt och efterrätt och delade på en halva rött. Mysigt värre! En skön och lyckad bröllopsdag med älsklingen.

Idag vaknade jag klockan åtta och skulle iväg och rida. När jag släppte ut hundarna ångrade jag mig direkt. Det spöregnade ute och var grått och trist. Jag gav hundarna frukost och gick ner och lade mig under duntäcket igen. Vaknade lagom till jag skulle göra mig iordning för jobbet. Så nu efter jobbet ska jag iväg och rida, och det var ett klokt val av mig, eftersom solen lyser igen. Tippan fick följa med husse och dom stora vovvarna till skogen på fm och spåra. Lilltippis fick leta korvspår hon, och hon var jätteduktig. Nä ridadax! Kram

Inga kommentarer: